Comunicat oficial sobre l'estudi clínic a la Sala Apolo | Fundació Lluita contra la Sida

Comunicat oficial sobre l'estudi clínic a la Sala Apolo

05/10/2020

Comunicat oficial sobre l'estudi clínic de cribratge massiu en esdeveniments de música en viu promogut per Primavera Sound, la Fundació de Lluita contra la Sida i les Malalties Infeccioses i l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol

El festival i aquestes dues institucions preparen un estudi clínic en forma de concert amb més de 1000 participants, als quals se’ls practicaran tests ràpids de detecció d’antígens i PCR abans i després de l’esdeveniment per tal d’avaluar la seva eficàcia

Badalona, 5 d’octubre de 2020. Primavera Sound i la Fundació Lluita contra la Sida i les Malalties Infeccioses del Campus Can Ruti comuniquen que preparen un estudi clínic amb l’objectiu d’establir l’eficàcia de la realització de tests ràpids de detecció d’antígens per SARS-CoV-2 com a estratègia de cribratge als participants en un esdeveniment musical en un entorn tancat. L’estudi tindrà lloc en una data encara per determinar del mes d’octubre a la Sala Apolo, i hi està prevista la participació d’un miler de persones.

L’estudi consistirà en la realització d’un cribratge ràpid de COVID-19 a les persones assistents a un concert de música en directe. Durant tot el dia del concert es faran tests ràpids d’antígens a tots els participants, que prèviament hauran respost un qüestionari de salut que permetrà descartar les persones amb símptomes compatibles amb COVID-19 o amb patologies prèvies susceptibles d’un mal pronòstic de la malaltia en  cas de contraure la COVID-19.

Posteriorment, abans de l’obertura de portes de la sala, es realitzarà una prova PCR a la meitat dels participants, la qual cosa permetrà avaluar l’eficàcia dels tests ràpids com a estratègia de cribratge en esdeveniments amb gran afluència de gent. Un cop dintre del local, els participants hauran de portar en tot moment mascareta de protecció, que només es podran treure per consumir una beguda en punts destinats a tal efecte.

Vuit dies després del concert es realitzarà novament un test ràpid d’antígens a tots els assistents i una nova prova PCR als participants a qui ja se’ls hi va realitzar el dia de l’esdeveniment. Els resultats seran avaluats pels responsables de l’estudi i es comunicaran a l’opinió pública quan estiguin disponibles.

Casos positius

Els participants de l’estudi que donin resultat positiu per COVID-19 el dia de l’esdeveniment en el test ràpid d’antígens seran sotmesos a una avaluació mèdica per part del personal de la Fundació i seran derivats al seu centre de Salut tal i com marquen els protocols, i no podran participar en l’estudi.

Pel que fa als resultats dels tests realitzats vuit dies després de l’esdeveniment, les persones que donin positiu seran sotmeses a un seguiment mèdic exhaustiu en les instal·lacions de la Fundació en el marc de l’estudi clínic. Finalment, les persones que hagin donat negatiu en els tests efectuats durant el primer i el vuitè dia hauran de respondre un test de símptomes 10 dies després de l’esdeveniment.

Context de l’estudi

Aquest estudi s’inscriu dins d’un marc de col·laboració entre Primavera Sound i i la Fundació Lluita contra la Sida i les Malalties Infeccioses amb l’objectiu de provar diferents fórmules que puguin garantir la creació d’un ambient segur per a la realització d’esdeveniments relacionats amb l’oci en espais tancats en temps de COVID-19.

Primavera Sound i la Fundació Lluita contra la Sida i les Malalties Infecciones oferiran més informació exclusivament a través dels canals oficials. Per a qualsevol dubte, si us plau contacteu-nos en els següents correus: prensa@primaverasound.com i icreus@flsida.org.

: Recerca i més
Envia el teu comentari
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.