Publicats els resultats de l’estudi OSTEOTENOFOVIR, sobre els efectes d’un canvi de tractament en la densitat mineral òssia. | Fundació LLuita contra la SIDA

Publicats els resultats de l’estudi OSTEOTENOFOVIR, sobre els efectes d’un canvi de tractament en la densitat mineral òssia.

27/08/2014

El Journal of Antimicrobial Chemotherapy, important publicació científica de la Universitat d’Oxford, ha publicat els resultats de l’estudi OSTEOTENOFOVIR, un estudi multicèntric (realitzat amb la col·laboració de pacients de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) per a avaluar si el canvi de tenofovir (antiretroviral involucrat en la pèrdua d´os) per abacavir millora la densitat mineral òssia, es a dir, la quantitat d´os.

L’objectiu de l’estudi era comprovar l’efecte provocat per aquest canvi en la millora de la seva osteoporosi o osteopènia, que són dolències caracteritzades per una disminució de la densitat dels ossos, fent-los més trencadissos i susceptibles de fractures. Està comprovat que les persones infectades pel VIH tenen més risc de patir aquestes complicacions de salut i també s’ha observat una davallada de la quantitat d'os uns mesos després d’iniciar el tractament antiretroviral, especialment amb tenofovir.

Dels 54 participants a l’estudi, 26 van fer el canvi de tenofovir a abacavir, i la resta van continuar el tractament amb tenofovir. Se’ls va realitzar una primera visita de control analític i mèdic i, al cap d’un any, se’ls cità de nou per avaluar els canvis que s’haguessin produït en la densitat mineral òssia a la zona lumbar i dels malucs, tot plegat mitjançant la densitometria òssia (DEXA), que es realitza amb un aparell que emet dosis molt baixes de raigs X.

A partir dels resultats obtinguts, s’observa que el canvi de tenofovir a abacavir comporta una lleugera millora en la densitat mineral òssia en aquestes zones del cos, encara que caldrà realitzar estudis més amplis abans de fer recomanacions fermes pel que fa a canvis de tractament en pacients amb els citats problemes d’osteoporosi o osteopènia.

Més informació i accés a l'article.

Envia el teu comentari
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.